PROJECTES ARTÍSTICS EDUCATIUS

Aquí es presenten alguns projectes realitzats a l’Institut Castell d’Estela que, tot i variar en complexitat i abordar temàtiques molt diferenciades, tenen en comú que l’art n’és l’eix articulador. Això vol dir que s’empren instruments, processos i coneixements artístics per a desenvolupar els projectes. En aquest sentit podem dir que l’art ens ofereix eines per reflexionar sobre les qüestions que s’estiguin investigant, permet que ens hi acostem de forma sensible, metafòrica, conceptual, personal, emocional, analítica o crítica. Ens dóna eines per a recollir i seleccionar informació, capturar impressions o relacionar idees. Les obres d’art o les trajectòries dels artistes ens poden acompanyar el llarg dels projectes per aportar-nos noves impressions, i punts de referència o de reflexió a l’entorn d’un tema. Finalment l’art permet generar un nou producte, un resultat visible que servirà d’eina de comunicació i d’interacció amb d’altres agents dins o fora l’espai escolar.

 


projectes_ea_stpererodes   LES CAIXES DE SANT PERE DE RODES
Aquest projecte fou realitzat per alumnes de 1r i 2n de Batxillerat en el marc de la convocatòria Lectures noves de monuments antics (Unescos, Generalitat de Catalunya). El monument escollit per a realitzar una nova lectura fou el monestir de Sant Pere de Rodes. Es van realitzar dos treballs: el disseny de cinc caixes pedagògiques que a partir d’un petit detall del monestir explicaven qüestions d’aquest monument i de la seva època; I uns audiovisuals de caràcter experimental que prenien com a referència la vida al monestir seguint la regla de Sant Benet. El projecte fou escollit per a tirar-se endavant i el treball final va rebre accèssit ex aequo en la convocatòria. [Audiovisuals, Tècniques d’Expressió graficoplàstica, Ciències socials, Religió] 

>>>  Les caixes de Sant Pere de Rodes


projectes_ea_arbres   PROJECTE DELS ARBRES
Projecte realitzat pels alumnes de 1r d’ESO d’Educació visual i plàstica. Es parteix de la manera com dibuixaven arbres a primària amb l’objectius de poder amplificar el ventall de possibilitats formals i significatives emprant diferents recursos plàstics i visuals que tenen com a procés final la realització d’unes propostes de gran format ideades i gestionades pels alumnes.

>>>  Accés projecte dels arbres 


projectes_ea_abecedaris   ABECEDARIS
Treball realitzat pels alumnes de 1r d’ESO d’Educació visual i plàstica. A partir d’algunes tipografies que han dissenyat els alumnes del Batxillerat d’Arts comencem a maniuplar i inventar tipografies. Això ens porta a dissenyar dos abecedaris conjunts inspirats en mots i a fer propostes individuals inventant més tipografies o escrivint amb d’altres abecedaris que no sigui el llatí.  

>>>  Accés a ABECEDARIS


projectes_ea_herbaris   HERBARIS FOTOGRÀFICS
Què és un herbari? Una eina que ens permet observar, analitzar, classificar, col·leccionar, preservar? I com classifiquem, observem, analitzem, col·leccionem? Aquest treball d’alumnes de 3r d’ESO, parteix de l’obra de quatre fotògrafs que s’han acostat al món vegetal des de punts de vista diferents: des d’una via experimental, des d’una mirada científica, des d’un acostament formal i sensorial o des d’una visió crítica i irònica. Ells ens poden ajudar a realitzar els nostres herbaris fotogràfics i a preguntar-nos què observem, com analitzem i com classifiquem, amb l’ajuda de la ciència i de l’art. [Fotografia, Biologia]

>>>  Material dels herbaris fotogràfics


projectes_ea_demoiselles   REINTERPRETANT LES SENYORETES D’AVINYÓ
Aquest projecte fou realitzat per alumnes de 2n de Batxillerat que cursaven una matèria optativa de Teoria de l’Art. Gran part dels continguts d’aquesta matèria van ser tractats de forma teòrica però es realitzaren treballs d’investigació i creatius per integrar allò après, entre ells la proposat d’investigar sobre un quadre i fer-ne una interpetació visual i una posterior exposició. El quadre fou Les senyoretes d’Avinyó de Pablo Picasso. [Tècniques d’expressió graficoplàstica, Muntatge d’exposicións, Història de l’art, Estudis culturals]

>>> Obres realitzades
>>>
 Explicació del procés
>>> L’exposició


projectes_ea_depuradora   EMBRUTAR I DEPURAR L’AIGUA
Participació al projecte d’àmbit mundial Joves Reporters o KWN (Kid Witness News) edició 2007-2008. El projecte consistia en fer un reportatge de 4 minuts a l’entorn del tema de l’AIGUA I L’ECOLOGIA. Un grup d’alumnes d’Educació visual i plàstica de 4t d’ESO van realitzar un reportatge sobre la depuradora d’aigua de les Planes d’Hostoles amb el qual vam guanyar el primer premi estatal. [Audiovisuals, Medi ambient, Química]

>>>  Bloc del projecte
>>>  Reportatge


projectes_ea_rse   LA RESPONSABILITAT SOCIAL DE LES EMPRESES
Participació al projecte d’àmbit mundial Joves Reporters o KWN (Kid Witness News) edició 2006-2007. El projecte consistia en fer un reportatge de 4 minuts a l’entorn del tema de la Responsabilitat social. Un grup d’alumnes de 1r de Batxillerat realitzà una recerca a l’entorn de la Responsabilitat socials de les empreses (RSE o RSC) que culminà amb un reportatge on es mostren exemples de tres empreses. [Audiovisuals, Entorn laboral, Ètica] 

>>>  Reportatge RSE


projectes_ea_consum   CONSUM RESPONSABLE
Projecte realitzat pels alumnes de 3r d’ESO a l’entorn del Consum responsable que té com a finalitat dissenyar i portar a terme una xerrada-taller per als alumnes de 1r i 2n d’ESO, en la qual s’utilitzaran recursos de dramatització, d’anàlisi d’imatges i recursos lúdics. Per un altre costat els alumnes de 4t d’ESO van muntar una exposició interactiva per a posar en situació als visitants de les repercussions de les nostres decisions al consumir. [Publicitat, Teatre, Ètica, Disseny d’un joc, Disseny d’una exposició, Economia i Medi ambient]

>>>  Resum del projecte


projectes_ea_aiguavirtual   L’AIGUA VIRTUAL
Aquest projecte fou realitzat dins del marc de Sistemes oberts del MACBA, un programa que volia fer convergir les pràctiques artístiques i científiques i que partia d’una formació del professorat i del treball conjunt i la reflexió entre diferents centres sobre el tema de l’aigua. El treball del nostre centre es centrà en dos conceptes, el concepte de mesura i el concepte d’aigua virtual. A partir d’ells es realitzà una recerca i s’engegaren una sèrie de processos creatius que culminaren amb dues instal·lacions, l’elaboració de dibuixos, fotografies i una performance. [Dibuix atístic, Tècniques d’expressió graficoplàstica, Fotografia, Matemàtiques, Medi ambient]

>>>  L’aigua virtual


projectes_ea_cervell   IL·LUSIONS DEL CERVELL
Treballs realitzats per la fira Il·lusions del cervell, per tal d’acompanyar alguns del espais de la fira amb creacions relacionades amb la fisiologia i l’activitat del nostre cervell en relació amb les nostres emocions. [Dibuix atístic, Disseny, Neurociència]

>>>  Il·lustions del cervell


ea_estats_materia   NIVELLS D’ORGANITZACIÓ DE LA MATÈRIA
Projecte de creació d’un gran mural al passadís de l’institut sobre els nivells d’organització de la matèria, realitzat en col·laboració entre els alumnes de Dibuix artístic i els de Biologia. [Dibuix artístic, Tècniques d’expressió graficoplàstica, Biologia]

>>>  Nivells d’organització de la matèria


projectes_ea_amergarnes   AMER GARNES ART PROJECT
El projecte Amer-Garnes. The Catalan and the Norwegian Culture Through Their Artists fou un projecte Europeu (2005-2006) coordinat per l’Institut Castell d’Estela amb partenariat amb l’escola d’Art de la població noruega de Garnes. L’intercanvi entre els dos centres tenia com a objectiu principal el de fer conèixer els respectius entorns culturals (paisatges, història, tradició, llengua, fets i problemàtiques socials…) a través de les obres d’art d’artistes rellevants. [Història de l’art, Disseny, TIC, Llengües estrangeres, Ciències socials]

>>>   Web del projecte dedicada als artistes catalans


projectes_ea_bloccinema   BLOC DE CINEMA DE L’INSTITUT CASTELL D’ESTELA 

Aquesta proposta tenia la intenció de realitzar un bloc on els professors de l’INS Castell d’Estela d’Amer poguessin anotar totes les activitats o propostes d’ús del cinema a l’aula. La idea era anar-hi entrant articles amb informació de pel.lícules, documentals o altres creacions audiovisuals que es poden utilitzar a l’aula, ja sigui per treballar continguts específics, per introduir o debatre temes o per parlar simplement sobre cinema. El bloc va tenir un inici però no va prosperar i s’ha quedat estàtic.

>>>  Bloc de cinema de l’Institut Castell d’Estela


 

.-

 

.

.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s